Tuesday, July 5, 2011

Mencuba Nasib Arena 7's




::: 29 Mei 2011 :::
::: MAS 7's :::


" to all players,i would like to invite SAJOHA to participate in MAS 7's closed invitation tournament 2011....got players,got money,got balls..lets play...!! " - Aizuddin Sulaiman

Begitulah petikan kata - kata Mr . Aizuddin Sulaiman dalam membantu perkembangan pasukan Sajoha Vikings dalam arena ragbi 7 sebelah . Untuk para pemain , sudah tentu ! Untuk meningkatkan experience kami dalam permainan ragbi 7's , kami menerima invitation itu dengan perasaan senang hati .

Walaupun melalui beberapa proses yang sukar semasa pendaftaran , namun kami berjaya untuk menyenaraikan diri dalam senarai peserta . Sajoha Vikings telah disatukan dengan pasukan - pasukan yang hebat , antaranya HSKOBA , yang merupakan pasukan pilihan .

Vikings telah bertemu Hskoba pada perlawanan pertama . Ternyata , Hskoba menunjukkan permainan sang juara dengan passing dan larian yang mengkagumkan . Hskoba telah menang dengan score 24 - 0 .

Bagi pasukan Vikings , perlawanan pertama itu sedikit pun tidak melunturkan semangat juang . Buktinya , Sajoha Vikings tiada masalah memenangi semua perlawanan peringkat kumpulan dan separuh akhir kategori plate .

Final plate menemukan Sajoha Vikings dan Bangi Hunters , antara pasukan yang tidak kurang hebatnya . Dalam perlawanan itu , kedua - dua pasukan menunjukkan aksi yang hebat , saling membalas try dan melakukan tackle - tackle yang kemas . Namun , semangat ingin menang yang ditunjukkan pemain - pemain vikings nyata memberi impak kepada corak permainan mereka . Konklusinya , pasukan Sajoha Vikings telah berjaya membeliakkan mata sesetengah pihak dengan menjadi johan plate MAS 7's .

Sejuta + ribuan terima kasih dan tahniah atas kejayaan para pemain Vikings . Semoga terus menjadi tumpuan dalam pertandingan yang akan datang .

Berikut merupakan beberapa buah mata untuk tatapan pembaca :)










SAJOHA Vikings Rugby Club Web Developer

No comments:

Post a Comment