Monday, July 18, 2011

Sekitar ANSARA 7's


Date : 16 & 17 July 2011
Venue : Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah , Shah Alam


Ansara 7's kembali dengan penyertaan daripada pasukan - pasukan ragbi alumni yang masing - masing mempertaruhkan nama sekolah tercinta untuk mendapat perhatian dalam arena ragbi 7 sebelah . HSKOBA , yang merupakan johan MAS 7's , merupakan pasukan yang kami jangkakan akan memonopoli pertandingan ini dengan rekod baik permainan mereka . Namun , ternyata pasukan lain memberi tentangan hebat sepanjang pertandingan ini . Berikut merupakan laporan pertandingan :

Pasukan Sajoha VIKINGS telah diundi bersama - sama pasukan SMS Tuanku Jaafar ( STJOB ) dan SMK Tinggi Setapak ( SHOBA ) dalam GROUP F .

Perlawanan pertama pasukan Sajoha Vikings pada jam 1300 , lawan kami ialah SHOBA . Merupakan satu perlawanan pemanas badan yang baik untuk pasukan Sajoha dengan kemenangan berpihak kepada pasukan Sajoha . Seperti selalu , kehadiran para pemain ketika perlawanan pertama terus menjadi tanda tanya : Bilakah pemain akan datang awal seperti saudara Tajul Syafiq yang telah berada di kawasan padang 3 jam lebih awal dengan superbike beliau ? Semoga kita sama - sama mencuba untuk datang awal selepas ini . Aminn .

Jam 1520 , manyaksikan perlawanan akhir peringkat kumpulan F , pertemuan SAJOHA menentang STJOB . Sekali lagi Sajoha menunjukkan penguasaan kumpulan F dengan kemenangan bergaya . Perlawanan ini mengasyikkan para penonton dengan aksi lincah pemain veteran SAJOHA , @Asri Kuda , dengan side step ala Jonah Lomu dan knock on bergaya di hadapan line try sebelum tamat permainan . :)

Keesokan harinya , setelah menduduki ranking ke - 2 keseluruhan , Sajoha VIKINGS telah dijadualkan untuk bertemu dengan ASJATI Bangi . Perlawanan yang bermula pada jam 11 pagi itu ........


will be continue ...
SAJOHA Vikings Rugby Club Web Developer

No comments:

Post a Comment