Tuesday, March 31, 2009

Liga KRS : Sajoha Vikings vs SOBRA - Menang Walk Over!


Salam,

Pada hari Sabtu yg lepas, sepatutnya berlangsung perlawanan membabitkan SAJOHA Vikings menentang pasukan Sepang Old Boys Rugby(SOBRA). Perlawanan yang sepatutnya berlangsung pada jam 2.30 petang di Padang Utara itu tidak dapat diteruskan kerana pasukan SOBRA takut untuk turun padang dan ini memberikan kemenangan percuma kepada Vikings dengan skor 28-0 (kalau jadi game ni, bleh dapat lebih sebenarnya). Bagi pihak pasukan, saya ingin meminta maaf kepada mana-mana senior yang turun pada petang itu untuk memberikan sokongan kerana kejadian ini adalah di luar kawalan kami.

Atas rasa minat yang mendalam terhadap sukan ragbi, Vikings terus ke padang Sekolah Menengah Teknik Sepang di Putrajaya untuk membantu pasukan Racoon di dalam Liga Putrajaya. Mereka bertemu dengan pasukan Bangi Hunters dan perlawanan tersebut bermula jam 5.30 petang. Hampir ke semua pemain Vikings bermain untuk Racoon dan hasilnya telah memberikan Racoon kemenangan yang dicari-cari setelah tewas 2 perlawanan sebelumnya.

Perlawanan tempoh hari sepatutnya adalah perlawanan terakhir Vikings di peringkat kumpulan untuk Liga KRS ini. Kemenangan "Walk Over" ini telah mengesahkan SAJOHA Vikings sebagai JOHAN peringkat kumpulan. Perlawanan seterusnya ke peringkat Suku Akhir masih belum diketahui bila tarikhnya dan akan saya update seperti biasa.

Sekian, terima kasih.

"Blood, sweat & tears"

Regards,
herwan
SAJOHA Vikings Rugby Club Web Developer

No comments:

Post a Comment