Wednesday, March 11, 2009

8th March 2009 - LIGA KRS : SAJOHA Vikings vs ANSARA


Salam,

Pada hari Ahad yang lepas telah berlangsung perlawanan ketiga Liga KRS membabitkan pasukan SAJOHA Vikings di Padang Utara, PJ. Lawan kami pada kali ini ialah pasukan ANSARA (Alumni MRSM). Keadaan cuaca panas terik ketika itu kerana perlawanan yang berlangsung seawal jam 2.30 petang, tidak sedikit pun mengganggu konsentrasi Vikings.


Vikings yang bermula agak garang, terus-terusan mengasak kubu ANSARA sebaik saja wisel sepak mula ditiup. Pihak lawan bagaikan terpaku dan terkasima(pinjam bahasa ALAM jap) dengan cara permainan Vikings yang sejak dulu tidak dapat ditandingi oleh mereka. Vikings terus mengasak dari perlbagai arah, sama ada melalui forward mahupun backline. En Nazri Safar (Presiden SAJOHA) juga tidak ketinggalan untuk memberikan mata yang menjarakkan lagi jurang mata. Vikings terus mendahului hingga tamat masa pertama.


Seperti biasa, perlawanan masa kedua dimulakan dengan beberapa pertukaran pemain hingga semua pemain simpanan diturunkan termasuk la saya sendiri (gian wooo nak main). :)


Akhirnya, wisel penamat dibunyikan dan keputusan muktamad ialah SAJOHA Vikings 58 – 0 ANSARA.

Ini adalah kemenangan terbesar kami setakat ini dan diharap pada perlawanan akan datang kami akan cuba mendapatkan mata kemenangan yang lagi besar!


Perlawanan seterusnya ialah pada hari SABTU, 14 MAC jam 5.30 petang di Padang Utara, PJ yang akan menyaksikan SAJOHA Vikings bertemu pasukan TEORA. Dijemput semua hadir untuk memeriahkan dan memberikan sokongan moral kepada kami, mahupun sokongan berupa sumbangan ikhlas. :D


Sekian, terima kasih.

Herwan

SAJOHA Vikings Rugby Club Web Developer

2 comments: