Tuesday, January 18, 2011

ANSARA 10's 2011 - Alumni Category (15,16/01/2011)


Salam 1MALAYSIA,

SAJOHA Vikings sebuah pasukan ragbi yang sedang meningkat naik dalam persada sukan ragbi alumni sekolah-sekolah telah membuka tirai kejohanan ragbi pada tahun 2011 dengan menyertai kejohanan ragbi ANSARA 10's yang telah diadakan di padang Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam. Kejohanan yang berlangsung selama dua hari itu (15 & 16 Jan 2011) telah menyaksikan ramai pasukan yang masuk bertanding antaranya, SEMESTI, SESMA, SMSOB, EXSAS, HSKOBA, SASER, SEMASHUR, dan lain-lain.

Pada 15 Jan:

SAJOHA Vikings telah dijadualkan untuk bertemu SEMESTI pada perlawanan pertama iaitu pada sebelah tengahari dan bagi perlawanan berikutnya SAJOHA Vikings telah dijadualkan untuk bertemu SESMA pada sebelah petang.

Pada perlawanan pertama menentang SEMESTI, kemenangan tidak berpihak kpd pasukan SAJOHA Vikings berikutan pasukan SAJOHA Vikings mengalami sedikit masalah iaitu kekurangan ahli pemain dalam pasukan. Perlawanan pertama menyaksikan SAJOHA Vikings tewas di tangan SEMESTI 0-21 hasil daripada 3 try yang dihasilkan oleh pasukan SEMESTI. Perlawanan seterusnya menyaksikan SAJOHA Vikings bertemu SESMA pada sebelah petang. Perlawanan ini menyaksikan kemenangan berpihak kpd SAJOHA Vikings hasil gerakan dan larian cantik daripadaKitol dan Pumba untuk menghasilkan 2 try kemenangan dan 1 sepakan conversion berjaya disempurnakan. Namun begitu, pasukan SESMA juga berjaya membolosi pertahanan SAJOHA Vikings di saat-saat akhir perlawanan dengan menghasilkan 1 try dan 1 sepakan conversion berjaya disempurnakan. Perlawanan berkesudahan dengan SAJOHA Vikings 12 - SESMA 7.

Berikut merupakan ranking pasukan setelah berakhirnya perlawanan pada hari pertama.

Ranking Alumni:


1. HSKOBA

2. Kelab Ragbi Ansara

3. XSSAAS

4. MRSM Serting

5. SMSOB

6. Kussess

7. Semesta

8. ExSAS

9. Sesma

10. Semesti

11. Ansara Terendak

12. Ansara Muadzamshah

13. VIOBA

14. Saser

15. Ansara Balik Pulau

16. Sajoha

17. STJOB

18. Semashur

19. Ansara Kota Putra

20. Ansara Taiping

21. RIOBA

22. Ansara Muar

23. IKOB

24. Sek19SAlam


Pada 16 Jan:

Hasil keputusan mengikut ranking yg dikeluarkan, SAJOHA Vikings telah dijadualkan untuk bertemu VIOBA pada peringkat semifinal bowl pada hari kedua kejohanan berlangsung hasil daripada 1 kemenangan dan 1 kekalahan pada perlawanan hari semalam. Dalam perlawanan semifinal bowl ini, SAJOHA Vikings nampaknya tidak menunjukkan sebarang masalah untuk menundukkan pasukan VIOBA dengan menghasilkan kemenangan 21 berbalas 5. Try-try kemenangan pasukan telah disumbangkan oleh dua pemain berbakat iaitu 2 try menerusi hasil larian dan gerakan cantik Mohd Hilmi (Pumba) dan 1 try lagi menerusi side step dan gerakan cantik daripada Mohd Shadan (Pisang). Hasil daripada kemenangan tersebut, SAJOHA Vikings berjaya memasuki final kategori bowl pada sebelah petang. Lawan yg menanti SAJOHA Vikings bagi kategori final bowl merupakan pasukan SASER iaitu Alumni Sek Men Sains Seremban yg dijangka akan memberikan tentangan sengit kpd pasukan SAJOHA Vikings pada aksi final. Namun hasil daripada pengalaman yg dimiliki oleh para pemain SAJOHA Vikings, mereka tidak menerima sebarang masalah untuk menundukkan pasukan SASER walaupun dengan hanya kemenangan yg tipis iaitu 7 berbalas 0 hasil gerakan dan larian yg menghasilkan try yg cantik oleh belahak dan 1 sepakan conversion yg berjaya disempurnakan telah menyebabkan SAJOHA Vikings berjaya dinobatkan sbg Juara Kategori Bowl Kejohanan ANSARA 10's 2011 Kategori Alumni.

Senarai pemain:

kitol, itik, tiger(bdk asas), belahak, bikai, pisang, kude, tajul, che nas, mat lan jr, mat lan sr, pumba, bujal, taliban, bobo, wandon, nyai, pak wan

Manager:
Herwan
dibantu oleh Mael Ali dan Tn Hj Fakhrulakmal Alias.























SAJOHA Vikings Rugby Club Web Developer

1 comment:

  1. Salam bro,

    aku rase inspired baca korg nye blog.baguih2...
    baca2 tibe2 terserempak name SASER.tercarik2 society alumni SASER sampai skrg.

    kalo2 sape2 yang baca blog ni dak2 SASER atau kenal dak2 SASER,leh inform status dorang...

    p/s tumpang berita kat sini...

    ReplyDelete